Visual Merchandising to działania i techniki związane z aranżacją i 
wystrojem wnętrza sklepu, dekoracją, prezentacją towarów oraz systemami 
informacji o towarze i cenie. Visual Merchandising to oddziaływanie na 
klienta za pomocą wrażeń wizualnych i nie tylko. Znaczenie odgrywa tu 
sposób ekspozycji towarów, kompozycji wystaw, dobór barw, oświetlenia, 
muzyki, zapachu. Celem Visual Merchandisingu jest stworzenie 
przejrzystego układu oraz na kliencie.
CEL GŁÓWNY SZKOLENIA
Celem głównym szkolenia jest przekazanie Uczestnikom/Uczestniczkom 
praktycznych umiejętności i wiedzy z zakresu stosowania narzędzi Visual 
Merchandisingu oraz budowania przewagi biznesowej i konkurencyjności w 
branży handlowej.
CELE SZCZEGÓŁOWE
Szkolenie ma na celu przekazanie Uczestnikom/Uczestniczkom wiedzy i umiejętności z zakresu:
- efektywnego zarządzania asortymentem,
 - znaczenia aranżacji przestrzeni sklepowych i właściwej ekspozycji asortymentu,
 - elementów psychologii w Visual Merchandisingu,
 - obserwowania trendów i szybkiego reagowania na zmiany zachodzące na rynku,
 - rozpoznawania potrzeb klientów oraz odpowiadania na nie.
 
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
- dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnik/Uczestniczka dowie się:
- jak efektywnie zarządzać powierzchną sklepową, towarem i polityką cenową,
 - jak dobierać asortyment do aktualnych trendów i potrzeb klienta,
 - jakie można podjąć dodatkowe działania specjalne w Visual Merchandisingu,
 - jakie są kluczowe kompetencje niezbędne do wzrostu obrotów i popytu,
 - jak sprawnie poruszać się na konkurencyjnym rynku, jak pozyskać nowego i utrzymać stałego klienta
 
 - dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnik/Uczestniczka będzie potrafił:
- profesjonalnie stworzyć swobodną/przyjazną atmosferę ułatwiającą podejmowanie decyzji zakupowych,
 - zastosować w praktyce nowe sposoby zwiększania obrotów w handlu,
 - trafnie i skutecznie odpowiedzieć na potrzeby klientów.
 
 
ZASADY UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
osoby prowadzące własną działalność gospodarczą lub 
pracowniczki/pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z 
branży handlowej zatrudnieni na umowę o pracę na terenie województwa 
wielkopolskiego
Biuro Projektu
Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa
 ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10
 61-719 Poznań
 pokój 040
 Weronika Balicka
 Kierownik Projektu
 tel. 61 66 05 206
 e-mail: 
 
weronika.balicka@wsnhid.pl