CELE SZKOLENIA
Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zasadami skutecznej komunikacji
 interpersonalnej, a także metodami i technikami negocjacji handlowych 
oraz spowodowanie - poprzez intensywny trening - by umiejętnie się nimi 
posługiwali.
CZAS TRWANIA
Dwa dni
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Podstawowy model komunikacji. Role społeczne pełnione w procesie 
komunikacji. Komunikacja bezpośrednia i pośrednia, osobista i 
nieosobista.
 - Najważniejsze prawa komunikowania interpersonalnego
 - Cztery płaszczyzny komunikowania. Płaszczyzna rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji.
 - Rozmowa jako podstawowa forma komunikacji interpersonalnej. 
Struktura rozmowy. Rozmowa towarzyska, rozmowa sprzedażowa, interaktywna
 prezentacja handlowa, negocjacje.
 - Nawiązanie kontaktu z partnerem i wstęp do rozmowy. Efekt 
pierwszego wrażenia. Rola komunikacji niewerbalnej w kształtowaniu 
pierwszego wrażenia.
 - Autoprezentacja. Budowanie własnej wiarygodności i ukazywanie 
pozytywnego nastawienia wobec rozmówcy. Kreowanie swojego wizerunku i 
wizerunku firmy.
 - Wywieranie wpływu na ludzi. Techniki oparte na regułach 
wzajemności, konsekwencji, konformizmu, sympatii, autorytetu i 
niedostępności.
 - Skuteczna perswazja. Językowe i pozajęzykowe narzędzia 
perswazji. Sposoby użycia argumentów perswazyjnych. Struktura i 
zawartość argumentów. Strategie porządkowania żądań. Manipulowanie 
rozmówcą. Podstawowe narzędzia socjotechniczne.
 - Zasady prezentacji. Trzy główne typy prezentacji: prezentacja wstępna, skondensowana i rozbudowana.
 - Korzyści – jądro każdej prezentacji.
 - Zadawanie pytań – podstawowa metoda poznania potrzeb i 
oczekiwańrozmówcy. Inne funkcje pytań. Pytania otwarte i zamknięte oraz 
ich zastosowanie w rozmowie.
 - Techniki kontrolowania rozmowy. Sztuka aktywnego słuchania.
 - Jawne i ukryte obiekcje rozmówców oraz techniki ich eliminowania.
 - Negocjacje. Wstępne definicje i rozróżnienia. Warunki skutecznych negocjacji.
 - Trzy główne style negocjowania: styl miękki (kooperacyjny), twardy (rywalizacyjny) i rzeczowy (oparty na zasadach).
 - Charakterystyka rzeczowego stylu negocjacji: koncentracja na 
interesach, wzajemnie korzystnych alternatywach i uczciwych standardach.
 Umiejętność doboru adekwatnego do sytuacji i typu rozmówcy stylu 
negocjowania.
 - Schemat prowadzenia negocjacji. Przygotowanie. Otwarcie rozmów.
 Przedstawienie propozycji. Kolejne ustępstwa i oferty. Porozumienie lub
 zerwanie rozmów.
 - Określenie porozumienia za pomocą BATNA i OLO (Ostatniej Linii Obrony). Przestrzeń negocjacyjna.
 - Myślenie kreatywne, twórcze analizowanie sytuacji i dochodzenie
 do optymalnej decyzji. Narzędzia kreatywnego myślenia. Najważniejsze 
metody podejmowania decyzji.
 - Trudne sytuacje negocjacyjne. Strategie i techniki 
negocjacyjne, radzenie sobie z agresją i manipulacjami, rozwiązywanie 
konfliktów. Poznanie "strategii przełamania", usuwającej bariery w 
negocjacjach.
 - Negocjacje zespołowe. Role pełnione przez negocjatorów w zespole. Współpraca pomiędzy negocjatorami.
 - Negocjacyjne gry symulacyjne.
 
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne 
techniki pracy z grupą: praktyczne ćwiczenia poszczególnych 
umiejętności, demonstracje, zadania rozwijające sprawność komunikowania,
 wykłady oraz dyskusje moderowane, symulacje realnych problemów, gry 
negocjacyjne. Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczno-szkoleniowe.